Bewegen

  • AFDRUKKEN
  • VERSTUREN

Bewegen is leuk en gezond!

Bewegen is niet alleen leuk, maar ook goed voor je! Iedere stap die je zet is goed voor je gezondheid. Van bewegen krijg je sterke botten, spieren, een gezond hart en gezonde longen. Bewegen zorgt ook voor een goede weerstand, waardoor je minder snel ziek wordt.

Hoeveel moet ik bewegen?

Het beste is om iedere dag één uur te bewegen, maar meer is nog beter. Iedere dag een uur bewegen klinkt misschien veel, maar dat is het niet. Je zit er al snel aan als je op de fiets of lopend naar school gaat, in de pauze buiten speelt en na schooltijd naar een sportclub gaat of ook buiten speelt.

Kies een leuke sport

Er zijn veel leuke sporten om uit te kiezen. Houd jij van teamsporten? Wat dacht je van voetbal, basketbal of volleybal? Of wil je liever alleen sporten? Dan kun je kiezen voor tennis, atletiek of zwemmen. Ook goed om te doen is hardlopen, joggen en fietsen. Daarvoor hoef je niet naar een sportclub.

Goede tips om te bewegen

Zet vrolijke muziek op waarop je lekker door de kamer kunt dansen.

  • Ga op de fiets of lopend naar school.
  • Ga na school wandelen door het park, laat de hond uit of ga buitenspelen.
  • Help je ouders met klusjes in huis, zoals tuinieren, bladeren wegvegen, afstoffen en stofzuigen. (Misschien kun je er zelfs een zakcentje voor krijgen!)
  • Buiten kun je heel leuk spelen met een skippybal, een tennisracket, een bal, een frisbee of een hoepel.
  • Loop trappen en neem niet de lift of de roltrap.

Het is belangrijk om iedere dag genoeg te bewegen, maar net zo belangrijk is dat je iets kiest wat je leuk vindt!

Ga naar www.topfitkids.nl en bezoek Snelle Suus op het Sportveld en ontdek welke leuke spellen je allemaal buiten kunt spelen.